Marskidata logo
Marskidata logo
Ota yhteyttä
Blogi

5 vinkkiä tehokkaampaan toimistotulostamiseen

Jokainen meistä varmasti tunnistaa sen tilanteen, jossa sinulla on tarve tulostaa jotakin, mutta tulostin tuntuu olevan eri mieltä kanssasi. Olet tehnyt kaiken niin kuin sinua on neuvottu, mutta tulostin piippaa omiaan, vilkuttaa valoja tai ilmoittaa tekstillä mitä ihmeellisempiä asioita näytöllään. Tässä blogissa käydään läpi viisi tavallisinta tulostusongelmaa, ja kerrotaan, kuinka näistä selvitään vaivattomasti, ilman kiroilua […]
Lue lisää

Jokainen meistä varmasti tunnistaa sen tilanteen, jossa sinulla on tarve tulostaa jotakin, mutta tulostin tuntuu olevan eri mieltä kanssasi. Olet tehnyt kaiken niin kuin sinua on neuvottu, mutta tulostin piippaa omiaan, vilkuttaa valoja tai ilmoittaa tekstillä mitä ihmeellisempiä asioita näytöllään. Tässä blogissa käydään läpi viisi tavallisinta tulostusongelmaa, ja kerrotaan, kuinka näistä selvitään vaivattomasti, ilman kiroilua ja potkimatta tulostinta.

Nämä viisi tulostusongelmaa on kerätty suoraan kentältä, asiakkaidemme kanssa käydyistä keskusteluista ja eteen tulleista tilanteista. Asiakkaillamme on käytössä toimittamiamme Canonin toimistotulostimia, joten nämä vinkit ovat täsmäneuvoja vastaaviin laitteisiin. Jos teillä on tarvetta päivittää toimistotulostimenne tai monitoimilaitteenne, voit laittaa meille viestiä esimerkiksi tämän blogin alta löytyvän lomakkeen kautta. Sitten itse asiaan.

1. Tulostuspaperiongelmat ja tukosten ennaltaehkäisy

  • Avaa papeririisit (pakatut paperiniput) vasta, kun lisäät paperit tulostimen paperikasettiin
    • Papeririisejä ei kannata avata ja purkaa pöydille tai hyllyille odottamaan
    • Liika kosteus taikka kuivuus ei ole hyväksi papereille
  • Paperin lisääminen tulostimeen
    • Muista ilmata paperinippu hyvin aina, ennen tulostimeen lisäämistä
    • Katso että paperi on siististi pinossa ja että paperikasetin ohjaimet ovat kohdillaan

Vinkki

Myös liian pitkään tulostimen paperikasetissa seisoneet paperit voivat aiheuttaa tukoksia

Tee aika ajoin papereille yllä mainitut toimet ennen tulostimen käyttöä

2. Tulostin ilmoittaa ”lisää paperia”, vaikka laitteessa on paperia

  • Tämä herja voi tulla, kun tulostettava tiedosto on määritetty eri kokoon, kuin minkä kokoista paperia laitteessa on
  • Tulostuksen saa tällöin ulos
    • Menemällä laitteen näytöllä tilavalvontaan
    • Valitsemalla haluamansa paperikasetin
    • Kuittaamalla tämän jälkeen tulostuksen Ok-painikkeella
  • Katso ohje alla olevalta videolta

3. Kopioihin ja skannauksiin tulee raitoja tai täpliä

  • Syöttölaitteelta kopioitaessa ja skannatessa paperit luetaan ohutlasin kautta, jolloin pienikin likatahra alkaa muodostaa ylimääräisiä viivoja kopioihin ja skannauksiin.
    • Tätä varten laitteen mukana tullut liina pääsee töihin ja ohutlasi on syytä hangata puhtaaksi
      • Kuvassa punaisella ympyröity alue on ohutlasi, jonka kautta tulostin lukee syöttölaitteen kautta syötetyt paperit
      • Laitteesta riippuen, tulostimen mukana tulleelle puhdistusliinalle saattaa olla säilytysaukko ohutlasin vieressä
Ohutlasi, jonka kautta tulostin lukee syöttölaitteen kautta syötetyt paperit
  • Kannen alta kopioitaessa ja skannatessa paperi on isolla lasilla ja paikallaan, jolloin vastaavaa ei tapahdu
    • Ylimääräiset liat näkyvät pisteinä, kökköinä tai täplinä
    • Tässäkin toimii ratkaisuna lasin pyyhkiminen laitteen mukana tulleen liinan avulla

4. Tulosteet ovat haaleita (Canon imagerunner Advance laitteet)

Paras ensiapu on täyssäätö. Sen saat tehtyä näin:

  • Käyttäjä menee laitteen näytöltä laiteasetuksiin ja sieltä säätö/ylläpito kohtaan
  • Tämän jälkeen valitaan säädä kuvan laatu ja sen alta valitaan automaattinen sävytyksen säätö
  • Valikossa valitaan täyssäätö ja paperikasetti mistä säätö halutaan suorittaa.
  • Paina ”aloita tulostus” -painiketta
    • Laite tulostaa arkin
  • Skannaa tulostunut paperi tulostimen isolta lasilta kannen alta
    • Arkkeja tulostetaan ja skannataan laitemallista riippuen 3–4 kertaa
    • Laite ilmoittaa sitten, että säätö on valmis

5. Laitteen turvallinen sammutus ja uudelleenkäynnistys

  • Avaa virtakytkimen kansi ja paina virtakytkin pois päältä
  • Sammutus toiminto kestää jonkin aikaa
    • Älä irrota virtajohtoa ennen kuin laite on täysin sammunut
  • Älä myöskään laita virtakytkintä takaisin päälle, kun sammutus toiminto on menossa

Kun haluat käynnistää laitteen uudelleen:

  • Odota ensin, että laite on täysin sammunut
  • Odota vielä sen jälkeen 20 sekuntia
  • Nyt voit painaa virtakytkimestä laitteen takaisin käyntiin

Toivottavasti tulostusongelmasi ratkesivat tämän blogin avulla. Jos kuitenkin vielä jäi joitain kysymyksiä, ota meihin yhteyttä. Autamme mielellämme! Meidät saa kiinni laittamalla viestiä sähköpostitse, alla olevan lomakkeen kautta, tai soittamalla Account Managereillemme.

Appelberg Jani_Marskidata

Jani

System Specialist

029 170 1727

servicedesk@marskidata.fi

Kiinnostuitko kattavista IT-ratkaisuistamme? Ota yhteyttä, olemme täällä sinua varten!

1.
Ota meihin yhteyttä lomakkeella, soittamalla tai sähköpostilla.
2.
Käydään yhdessä läpi IT-tuen ja laiteratkaisuiden tarpeesi. Kartoitamme nykytilanteesi esimerkiksi ohjelmistojen, päätelaitteiden, tietoturvan tai työn tehostamisen näkökulmasta.
3.
Annamme sinulle sopivan ratkaisuehdotuksen.  Toimitamme tarvitsemasi laitteet ripeästi, ja palvelumme käynnistyy nopeasti sopimuksen jälkeen.
4.
Me palvelemme myös silloin, kun kaikki toimii hyvin – olemme vain yhden yhteydenoton päässä.

Yhteydenottolomake

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Marskidata logo

Marskidata Oy

SaapumisohjeetLaskutustiedot
SaapumisohjeetLaskutustiedot

SaapumisohjeetLaskutustiedot
envelopephone-handsetchevron-downarrow-down